knuffelen en avonturieren! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Esmée Coterlet - WaarBenJij.nu knuffelen en avonturieren! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Esmée Coterlet - WaarBenJij.nu

knuffelen en avonturieren!

Blijf op de hoogte en volg Esmée

23 Juli 2012 | Ghana, Accra

En we zitten weer lekker in het internetcafe met redelijk internet! M'n laatste blog is geschreven na m'n eerst dag in het weeshuis, sjeetje, ik had hem zitten toen zeg! Dus nu zijn we weer wat positiever!

Vrijdagmiddag zijn we vanuit het weeshuis doorgereist naar Cape coast. We sliepen in Hans cottage, iedereen die ooit in Ghana komt, dat is een aanrader! Zaterdag zijn we naar Kakuum National Parc geweest, daar konden we een canopy walk doen! Dat hield in dat we op groote hoogte op touwbruggen liepen!! Het was super gaaf en het uitzicht was prachtig! 's avonds konden we leuk een krokodilletje aaien en er mee op de foto! Ja, echt dus, ik heb gewoon boven zo'n beest gehangen! Alle foto's volgen ooit nog, ik krijg ze er hier nog niet op.

Zondag zijn we naar Cape Coast Castle geweest, hier werden de slaven gevangen gehouden voor ze werden verscheept door Nederlanders, Denen, Engelsen en nog een paar landen. Pfoe, je schaamt je daar als nederlander zowat. Wat daar gebeurde, echt geen woorden voor!

Daarna zijn we naar huis gegaan, het wachten op de bus duurde inmens lang, maar we zijn gearriveerd!

Vanochtend zijn we weer aan het werk gegaan in het weeshuis, het is erg druk, er zijn teveel vrijwilligers. Dat komt omdat er meerdere vrijwilligersorganisaties zijn. Dus we knuffelen veel en de meeste kinderen hebben wel erg veel aandacht nodig. Zodra je ze neerzet zetten ze het op een huilen en sommigen houden zich zelfs ziek voor om in je armen te mogen slapen. Erg zielig!

In m'n vorige blog was ik dus best wel downie van wat ik allemaal had gezien, maar ik moet even m'n host-pa wat minder afkraken. Die vent is een topper!

Hij besteed zijn huis aan kinderen. 's ochtends rond half7 lopen de eerste kinderen er al. Tegen die tijd moet hij zijn slaapkamer hebben omgebouwd tot klaslokaal. Het is geen school van de overheid, dus hij moet alles zelf bekostigen. Hij heeft nu een extra gebouw staan dat nog niet af is, dus besloten Luuc en ik om wat met ons geld te doen. We hebben met hem overlegd en hij kon al deuren, deurkozijnen en raamkozijnen gebruiken. Ook hebben ze tralies voor de ramen. Vanmiddag zijn we mee geweest naar de "houtmarkt" om hout te kopen en als het goed is zit alles er volgnde week al in!

Al met al is het zo slecht nog niet, ik zou alleen graag een warme douche willen, die heb ik nog steeds niet gehad. Bij ons gastgezin douchen we, jawel, met een emmertje (koud) water. Ons toilet is een luxe gat in de grond. Het is dus inderdaad een gat, er staat alleen wel een wc op. En, het mooiste komt nog. Wat is het minst lekker in het buitenland ter vergelijking met Nederland? Inderdaad, de mayonaise. Onze gast familie heeft: Remia!!!

Al met al is het dus zo slecht nog niet, maar ik zal ook weer blij zijn als ik thuis ben!

Foto's gaan ooit volgen, ik zal proberen of ik er in elk geval wat op Facebook kan zetten!

Tot snel weer! xxx

  • 23 Juli 2012 - 19:29

    Richard Vedder:

    Teveel vrijwilligers! Daar zijn veel kerken en verenigingen jaloers op.

  • 23 Juli 2012 - 20:34

    Oma V/d Coterlet:


    Esmee,
    Wat hebben wij het goed hier!! Fijn dat er veel vrijwilligers zijn, beter te veel dan te weinig.
    liefde vergeet een kind niet.en jij ook niet.
    Dag lieverd, oma

  • 23 Juli 2012 - 20:48

    Mama:

    niet te geloven...voor de derde keer!!!probeer ik een reactie te plaatsen. Jouw internetverbinding lijkt toch nog beter dan hier!. Leuk verslag. Fijn, dat je hostpa toch een toffe peer blijkt te zijn. Wisten we toch? waar ken ik dan van, haha. Mooi, dat er straks een blijvende herinnering aan het mooie Spakenburg blijft in de aanwezigheid van deuren en ramen. Kun je ze mooi 'is je deur nog op slot' leren. dat krrr, krrr, krr vinden ze vast leuk. Idioot, dat er gewoon teveel vrijwilligers zijn, maar goed, wel genoeg tijd om heel veel indrukken op te doen! Knuffel die kutebellen maar lekker. Alle goeds daar, xxxmama

  • 23 Juli 2012 - 20:53

    Joop:

    Hooooi,

    leuk dat je het leuk hebt.. shotje met hostpa heeft succes gehad.
    papa heeft het ook erg leuk; hij wordt vermaakt door mij.
    vroeger was ik altijd degene die vroeg of hij een spelletje wilde doen, nu; wil je een spelletje doen? joop, ga je mee zwemmen? maarja, leuk dat kozijnenspul. ga je ze ook verven?

    we horen het wel weer,

    groetjes

  • 23 Juli 2012 - 20:53

    Joop:

    Hooooi,

    leuk dat je het leuk hebt.. shotje met hostpa heeft succes gehad.
    papa heeft het ook erg leuk; hij wordt vermaakt door mij.
    vroeger was ik altijd degene die vroeg of hij een spelletje wilde doen, nu; wil je een spelletje doen? joop, ga je mee zwemmen? maarja, leuk dat kozijnenspul. ga je ze ook verven?

    we horen het wel weer,

    groetjes

  • 24 Juli 2012 - 15:50

    Esmée Van De Coterlet:

    Hey mensen!
    Richard: we kunnen er wel een stuk of 10 sturen hoor, meer dan genoeg!
    Oma: Klopt, soms is het handig om meerdere te hebben, we gaan bijvoorbeeld donderdag met alle kinderen, behalve de kleintjes maar wel inclusief(yesyes!) de gehandicapte kinderen. Die krijgen vrijwel geen aandacht, dus het is dan weer fijn dat we genoeg vrijwilligers hebben om die kinderen ook mee te kunnen nemen. Jammer genoeg willen de meesten 's ochtends, dus zijn er 's middags niet zo veel vrijwilligers, maar dan gaan Luuc en ik lekker twee keer!
    Moeders: Ik zit bij het hoofdkantoor van vodafone, dus tja, dan moet het wel! Ja leuk he, we vonden host-pa nog niet erg blij ofzo ermee, maar blijkbaar doseren ze hier hun vreugde. Dus we waren later aan het praten en ineens werden we om de hals gevlogen hoe lief we wel niet waren. Ook leuk!Ja, die vrijwilligers kunnen ze dan beter op projecten plaatsen waar het echt nodig is, maar SYTO belde hoe het ging en wat ik van m'n project vond en toen ik vertelde dat er wel erg veel vrijwilligers waren zei zij ook dat we dan meer aandacht aan de kindjes kunnen geven!
    Joop: Jaaaaaaa, en met mij wilde hij dat nooit! Lekker lullig!;) Hij wordt een beetje oud, pas op dat hij geen heup breekt of aan een kunstknie moet vanwege het zwemmen! :)

    xxxx

  • 24 Juli 2012 - 17:29

    Elly:

    Wat gaaf zoveel vrijwilligers! Geef die kids maar veel aandacht want als jullie weg zijn moeten ze het weer zonder doen!!Ontzettend leuk om de foto,s te zien,vooral die krokodil brr jij durft heb je vast van je pa!!!


    Lieve groet ut t,darp doei doei

  • 24 Juli 2012 - 22:14

    Jannicke En Johnny:

    hey esma:)

    ik lees dat het goed gaat daaro we hebben Rick nog niet gesproken maar Johnny zei al hij vermaakt zich wel.
    ff iets anders weet niet of rick het al heeft gezegt maar het feest is 31augustus ipv 1september
    geniet nog lekker ik zal elke keer ff lezen hoe het met je gaat.
    ennee die krokodil wat een gaaf ding ik zou er ook best 1 willen (aaien)

    miss ya

    xxx Jannicke en Johnny

  • 25 Juli 2012 - 13:54

    Hoi Esmee:

    leuk verslag je moet schrijfster worden bij de bunschoter ,van wie heb je dat ???hahaha
    nog een hele fijne tijd en zo zie je maar je gaat warderen wat je hebt als je thuis bent dan zal je nog vaak terug denken aan daar als je thuis iets niet hebt

    gr Cuinera
    ps ik wil heel graag de foto"s zien als je weer thuis bent

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2012

Thuis!

09 Augustus 2012

Laatste loodjes!

04 Augustus 2012

Rare gebruiken.

01 Augustus 2012

Wat een verhalen!

30 Juli 2012

Nederland op een Bounty eiland.
Esmée

Actief sinds 11 Juni 2012
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 8577

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: