Kumasi Childrens home - Reisverslag uit Accra, Ghana van Esmée Coterlet - WaarBenJij.nu Kumasi Childrens home - Reisverslag uit Accra, Ghana van Esmée Coterlet - WaarBenJij.nu

Kumasi Childrens home

Door: esmeevandecoterlet

Blijf op de hoogte en volg Esmée

19 Juli 2012 | Ghana, Accra

We zijn aangekomen in Kumasi na een ontzettend lange reis over hobbels en kuilen! Maar we zijn er! Eenmaal in Kumasi werden we opgehaald door Syto, die ook hier in Kumasi is. We kregen een korte inleiding en zijn lekker ergens gaan eten!

Daarna werden we opgehaald door ons gezin, ik ben niet erg fan van m'n host- pa. Hij is arrogant, en verplicht ons best veel. Zo moesten we wat dingen op schrijven, zoals ons adres en dergelijke en hij kan best moeilijk doen over de kleinste dingetjes.

Wel is het huis binnen in een school, onze host-pa is leraar, eigenaar van een school, dus 's ochtends vroeg worden we wakker van kinderstemmetjes, wat wel erg leuk is. Misschien kunnen we daar wat van ons ingezamelde geld aan geven omdat het weeshuis al eigenlijk helemaal af is en de hostpa zei dat hij verder zou gaan als hij genoeg geld had.

We zijn bij het weeshuis geweest vanochtend. Het was heel erg vreemd, we moeten wennen aan alles wat er om ons heen gebeurd. Kinderen worden geslagen en gehandicapte kinderen liggen in een soort box, niemand geeft ze aandacht. De mensen leggen zich er bij neer, hoewel andere vrijwilligers gehandicapten aan het leren zijn om te lopen. Kan je nagaan, hoe weinig het leven hier waard is. Kinderen van zo'n twee jaar worden verplicht om stil te zitten en geen geluid te maken, gaat toch nergens over!

Morgen gaan we naar kakum national parc en daar gaan we lekker overnachten en even genieten van wat weterse luxe!

Dit was het even voor nu, ik weet niet wanneer ik weer iets van me kan laten horen! Dikke kus!

• 19 Juli 2012 - 16:56

Ome Henk:

Dikke kus terug!

• 19 Juli 2012 - 17:11

Rick :

leuk om te horen dat het goed met je gaat hier lijkt t wel herfst bah veel plezier nog en rust lekker uit in dat hotel xx

• 19 Juli 2012 - 17:52

Oma Janny:

Lieve Eesmee,
    Wat heftig voor jou,jij die zo dol op kinderen bent.Je moet maar denken al doe je iets kleins voor hen ,dat voelt groot. Kus van oma.

• 19 Juli 2012 - 18:50

Herma:

Tsjonge, dat is andere koek, die je beschrijft. 't is natuurlijk ook een andere cultuur! 't enige wat je voor ze doen kunt is veel knuffelen en liefde geven. Dat onthouden ze.
    knuffels op afstand van ons.
    xxxmama

• 19 Juli 2012 - 18:56

Joop:

Dat zal even schrikken zijn geweest, ja. Paps zal over twee weken wel wat soepeler worden, en anders een Ghanees shotje drinken met 'm, dan wordt ie wel wat losser. :) Hopelijk heb je het ondanks je hippe hostipapa en de eerste schok, nog steeds heel leuk!

Liefs,
    Joopxx

• 21 Juli 2012 - 20:19

Biep :

ja esmee dat is echt een andere wereld ja dat geloof ik daarom mogen we dankbaar zijn dat we rijker zijn bedeeld soms lijkt het oneerlijk wij hebben het dan wel heel goed in nederland ,mensen kunnen hier ook wel klagen,maar oo wat zijn wij rijk ,als ik dan denk aan die arme kindertjes geef maar heel veel liefde aan ze en doe leuke spelletjes met ze je heb er later een mooie herrinnering aan als je het vastlegd met mooie foto,s liefs van biep