Laatste loodjes! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Esmée Coterlet - WaarBenJij.nu Laatste loodjes! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Esmée Coterlet - WaarBenJij.nu

Laatste loodjes!

Blijf op de hoogte en volg Esmée

09 Augustus 2012 | Ghana, Accra

Zo lieve mensen, er is een hoop gebeurd de afgelopen dagen, ik had geen tijd om te bloggen dus hier waarschijnlijk de laatste update vanuit Ghana!

Zondag:
Zondag zijn we met host pa naar de kerk geweest. Hij zei dat het een gospel kerk was, dus we keken er echt naar uit. We zouden het vragen uurtje overslaan, daar zouden we niets aan hebben, dus we gingen tegen een uur of negen naar de kerk. We hebben drie uur in de kerk gezeten en twee liedjes gezongen, ook nog echt saaie! Ook was het verhaal in het twi en ze probeerden het wel in het engels te vertalen maar het was slecht te verstaan en het ging alleen maar over geld geven, geld voor stoelen geld voor dit en geld voor dat! Erg interessant dus... Uiteindelijk zaten we onszelf op te vreten, aangezien we het toch niet verstonden hebben we overlegd of wij konden gaan. Dat was daar heel normaal, iedereen liep overal heen, dus wij gingen ook maar.
We zijn naar het culture centre geweest, maar niets gekocht en vervolgens belde onze taxi chauffeur dat onze jurkjes klaar waren die zijn vrouw voor ons had gemaakt. Ze zijn geweldig geworden! Helemaal wijs! Wel westers, maar heel erg gaaf!

Maandag:
Maandag ochtend gingen we naar het weeshuis om afscheid te nemen van de kindjes. Normaal gesproken mogen we geen foto's maken in het jongetjeshuis en de jongens gingen niet naar buiten vanwege het weer. Nu mocht het wel, waardoor ik ook de kans kreeg om foto's te maken van Kwame! Die schat, toen ik 's ochtends aankwam deed hij alles om bij me te komen en stootte daarbij veel z'n koppie en toen ik hem oppakte kreeg ik de grootste glimlach! Blij dat ik een foto van hem heb, ik ga hem zeker missen! We hebben de kinderen wat snoep gegeven en zijn toen gegaan. De kinderen zelf ga ik zeker missen, maar ik weet dat ze het oke hebben in het weeshuis. Jammer genoeg zijn we er wel achter gekomen dat oudere kinderen die niet geadopteerd worden, worden verkocht om voor iemand te werken. Slavernij? Helaas kunnen we er niets aan doen, zo gaat het hier nou eenmaal...
's middags gingen Rebecca en Willemijn mee lunchen als afscheid en 's avonds hadden we een geweldige party, georganiseerd door host pa. Het feestje hield in... Moeder at mee! Ach, al met al was het best leuk, we kregen ghanese jurken(leuk voor carnaval), ze hadden lieve brieven geschreven voor ons en ook nog voor de sponsors! Wat foto's gemaakt en gaan slapen.

Dinsdag:
Dinsdagochtend naar het trotro station gedaan om naar akwatia te gaan. Er werd ontzettend moeilijk gedaan over onze koffers, maar voor twintig cedi extra konden ze mee hoor! Het was een lange rit, maar het was het allemaal waard! Akwatia was klein en arm en echt Afrika! Even opgefrist en naar het weeshuis van Rianne gegaan. Daar waren ze erg aardig, maar er werd ons tot twee keer toe om geld gevraagd en niet heel netjes ook, maar we besloten er het beste van te maken. Spulletjes gegeven en naar Rianne's host familie gegaan waar wij ook sliepen. Nu was het geval dat Doris, Rianne's host-ma was overvallen toen zij het schoolgeld voor haar dochter had gepind. Rianne, Luuc en ik hadden besloten dat, ondanks dat het sponsorgeld op was, wij haar dat geld wilden geven. Nadat we haar ontmoet hadden wisten we het helemaal zeker, wat een geweldig lieve vrouw! Dus Rianne hield een verhaaltje dat we het zo erg vonden en de tranen stonden bij ons al in de ogen. Rianne pakte het geld en Doris begon te huilen! Niet normaal! Ze was zo inmens dankbaar en haar dochten ook! We werden geknuffeld en kregen zo vaak God's zegen toegewenst! Het was een van de mooiste dingen die we hier hebben kunnen doen! Daarna lekker een popcorn party gehad en gaan slapen.

Woensdag:
Woensdag ochtend vertrokken we richting Accra, daarvoor had die lieve Doris nog snel twee tasjes voor ons gekocht, wat een schat was het ook! De reis ging vrij snel, eenmaal in Accra zijn we samen gaan lunchen en even rondneuzen en toen weer lekker naar het hotel en toen kwamen ineens Lizette en Carmen ook terug, die meiden hadden we ontmoet tijdens de orientatie! Heel gezellig, lekker bijgekletst tijdens een strand feest en lekker gaan slapen. Ik vond het zo grappig: toen ik aankwam bij Pink hostel tijdens de introductie week had ik echt iets van " wat is dit in vredesnaam" en nu dacht ik een ding: ZO LEKKER LUXE! wat een verschil!

Donderdag:
We zijn eerst lekker gaan ontbijten en toen naar Accra mall geweest! En overdekt winkelcentrum waar je je niet een blanke voelt! Normaal komt iedereen naar je toe, maar dit was meer voor de rijke Ghanezen, dus die interesseerden zich niet zo in je! Was heerlijk! Daarna lekker op het strand gelegen en gegeten. Nu zijn we weer in Pink hostel.

morgen is de laatste dag, we gaan nog even een marktje op en lekker lunchen met Carmen en Lisette en daarna zien we het wel even. 's nachts haalt SYTO ons op, dat leek ons veiliger dan rond 03.00 uur een taxi te pakken. Om 06.00 uur vertrekt ons vliegtuig en dan ben ik rond 16.50 op Nederlandse grond! Rond 17.00 uur hoop ik in Rick z'n armen te vliegen!!!

Maandag gaan we lekker op vakantie naar Duitsland, Hoch Sauerland, klinkt erg bekend!

Dit was de laatste vanuit hier mensen, ik ga lekker douchen! Tot in Nederland!

  • 09 Augustus 2012 - 22:29

    Joop:

    Hoi!

    Oh, leuk dat jullie dat geld aan Doris hebben gegeven.
    Heb je ook een foto van Paul? Mijn blindgenoot. <3
    Als je terugkomt sta ik klaar met de camera!

    xx

  • 09 Augustus 2012 - 22:31

    Ome Henk:

    Nou fijn, bijna weer terug. En meteen weer een turbokerkdienst met 5x dopen :))))

  • 09 Augustus 2012 - 23:17

    Mama:

    Nou super! lekker bijna weer thuis.. hoop dat je je moedertje ook ziet staan hoor. tot zaterdag!
    xx mama

  • 10 Augustus 2012 - 13:08

    Stief/schoonoom Henk:

    Jullie hebben weer een hoop beleefd en ervaren.

    Ben zo benieuwd naar jullie Ghanese jurken.
    Kan je mooi aandoen als jullie een presentatie geven in de ker k.

    Voor jou ook een goede reis toegewenst en ik weet zeker dat je hier in Holland ook weer veel mensen gelukkig maakt als je weer veilig en wel geland bent. De grote Kwame, met zijn schattige blonde krulletjes kan haast niet meer wachten.


    Groetjes Henk Granneman

  • 10 Augustus 2012 - 18:48

    Oma Vedddder:

    Ha Esmee ik heb nog een jurk nodig ik mag Fiona de kerk uitdragen kan ik mooi de jouwe lenen.
    tot gauw Oma .

  • 10 Augustus 2012 - 21:16

    Esmee:

    Joop: Ja ik heb wel wat van Paul, maar niet echt close-up!
    Henk: Vijf!!?? Ach, hebben we er weer genoeg gehad!
    Stief/schoon oom henk: Ja ze zijn geweldig geworden maar ik draag ze alleen met carnaval hoor! Bedoel je met grote Kwame Rick? haha, ik kan ook niet meer wachten!
    Oma: Ik zat te denken aan Niels en Reinita's bruiloft, maar ik heb nog wel een typisch Ghanese jurk?

  • 12 Augustus 2012 - 12:29

    Janny V/d Coterlet.:

    Onze Meetje is thuis,

    Wat een feest,Esmee is weer thuis, wat was ik blij jou te zien.Ik ben zo trots op jou,!!!
    oma v/d Coterlet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2012

Thuis!

09 Augustus 2012

Laatste loodjes!

04 Augustus 2012

Rare gebruiken.

01 Augustus 2012

Wat een verhalen!

30 Juli 2012

Nederland op een Bounty eiland.
Esmée

Actief sinds 11 Juni 2012
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 8553

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: