Nederland op een Bounty eiland. - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Esmée Coterlet - WaarBenJij.nu Nederland op een Bounty eiland. - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Esmée Coterlet - WaarBenJij.nu

Nederland op een Bounty eiland.

Blijf op de hoogte en volg Esmée

30 Juli 2012 | Ghana, Kumasi

Nou, wat is er weer een hoop gebeurd de afgelopen paar dagen!

Vrijdag ochtend was er weer eens iets op het weeshuis. Het begint duidelijk te worden dat naar de buitenwereld alles perfect wordt voorgedaan. Nu kwam er een televisieploeg om wat te schenken, dus alle kinderen poseren met het geschonken spul en de schenkers. Ook Paul, een blinde jongen, die dus hulp nodig heeft met zich verplaatsen. De mensen waren klaar met foto's maken en hij werd compleet aan z'n lot over gelaten. Daar was mijn woeste momentje, een vent liep hem half omver, die was dus voor mij. Aangesproken op het feit dat hij Paul even moest helpen omdat hij blind is. Reactie:" daar zijn jullie hier toch voor?" Dus even in mijn beste engels uitgelegd dat ze niet alleen mooi moeten doen naar de buitenwereld maar ook eens wat affectie naar de kinderen mogen laten zien. Vond hij niet leuk, maar hij gaf me gelijk. Wel krijg ik als het goed is een dvd'tje, dan kan ik thuis het weeshuis laten zien.

Vrijdagmiddag vertrokken we naar KO-SA beach resort, was een flinke reis maar wat werden wij vrolijk toen we daar aankwamen! Palmbomen, strand en zee! En het leuke was, ik heb in het Nederlands geboekt, want de eigenaren waren Nederlanders. Er was eerst geen kamer met eigen badkamer en toilet vrij, maar ik had gezegd dat dat gewoon kon, zonder te overleggen, als er wel eentje vrij kwam. Dus kwamen we aan en tadaa: een eigen badkamer! Lekker hoor!

Bij het avondeten werden we heerlijk begroet in het Nederlands door de eigenaren en tegen de mensen aan het tafeltje naast je zei je ook "goeiemiddag!" in plaats van "goodafternoon". Ook wel eens lekker!

Zaterdag hebben we heerlijk op het strand gelegen en wat spelletjes gedaan met onze buren, het werd nogal bewolkt. Een van hun kent Luuc haar oma,van haar vaders kant, dus niet de oma die ik ook ken. Maar wat is de wereld weer klein!

Al met al voelde ik me in Nederland, met al die Nederlanders om me heen, maar dan op een heerlijk Bounty eiland, perfecte dagen daar gehad!

Zondag zijn we teruggereist naar Kumasi, kwamen door de file erg laat aan, dus we hebben onze vaste taxichauffeur gebeld, die heeft een half uur(!) op ons staan wachten, dus we gaven hem maar wat extra. Hij staat er toch elke ochtend om 7 uur! Topper!

Vandaag zijn we de kleding gaan uitzoeken met een ander Nederlands meisje, die er een goeie bestemming voor wist. We hadden nog te weinig dus hebben kleding bij gekocht op de markt. Niet mijn ding, al die mensen. Krijg de neiging om ontzettend te gaan gillen, haha!

Nu lekker even wat internetten en dan naar huis om te eten en te wassen! Tot snel weer!

  • 30 Juli 2012 - 21:06

    Ome Henk:

    haha, als ik niet wist wie dit had geschreven, zou ik Esmee gokken :))

    Nog even, mop...

  • 30 Juli 2012 - 21:37

    Mama:

    leiuk verslag weer!, jammer van het zonnetje op het bounty-eiland..
    Niet de leiding overnemen hoor, in het weeshuis! groetjes van paps en jody.
    xxmama

  • 30 Juli 2012 - 22:21

    Henk Granneman:

    Ha die Esmeé,

    Je hebt die vent even goed de les gelezen! Top!
    Dat zal hem leren!
    Zelfs Rick is ervan geschrokken!

    Ja jullie reizen heel wat af.
    Fijn dat jullie even een paar ontspannende dagen hebben gehad.
    Door de weeks is er veel te verwerken.

    Leuk dat de samenwerking met de andere nederlandse meiden goed is.
    Dan kunnen jullie over en weer tips uitwisselen.

    Veel succes deze week en geniet ervan.

    Groetjes Henk Granneman

  • 31 Juli 2012 - 23:31

    Oma Vedder:

    Ha Esmee ik ben trots op jou, over kleding gesproken ik ben 2 dagen wezen fietsen met mijn vriendinnen heb mijn zonnebril in het hotel gelaten toen ik er over belde zei de balie mevr. er staat ook nog een tas met kleding mag ik nog een keer gaan ha ha .

    Liefs oma.

  • 01 Augustus 2012 - 18:59

    Esmée Van De Coterlet:

    Leiding overnemen doe ik niet, maar voor een blinde opkomen wel mams!;) Het gaf me een goed gevoel en daar gaat het om!
    Dankjullie wel allemaal!
    Oma, jij zoekt gewoon een extra reden om op vakantie te gaan hihi!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Kumasi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2012

Thuis!

09 Augustus 2012

Laatste loodjes!

04 Augustus 2012

Rare gebruiken.

01 Augustus 2012

Wat een verhalen!

30 Juli 2012

Nederland op een Bounty eiland.
Esmée

Actief sinds 11 Juni 2012
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 8553

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: