Syto - Reisverslag uit Accra, Ghana van Esmée Coterlet - WaarBenJij.nu Syto - Reisverslag uit Accra, Ghana van Esmée Coterlet - WaarBenJij.nu

Syto

Door: esmeevandecoterlet

Blijf op de hoogte en volg Esmée

17 Juli 2012 | Ghana, Accra

Hi mensen! Gisteren heb ik er geen nieuw reisverslag opgezet, ik zou zeggen, wen er vast aan, dat zal vaker gaan gebeuren.

Gisteren zijn we met de partnerorganisatie van Activity International, Syto, weer naar het strand geweest. 's ochtends hadden we wat taalles en werd er verteld hoe je je moest gedragen. Dat was niks aan, maar het strand was weer heerlijk! 's avonds zijn we uitgeweest, van serieus 8 tot half 11. Was erg gezellig, er waren meer nederlanders dus we hebben lekker lopen kletsen met iedereen!

Vanochtend moesten we weer vroeg op voor een citytrip. We gingen weer naar de markt, waar Luuc en ik al eerder geweest waren, maar nu naar een ander deel. En druk! En stinken! Niet normaal. Het is ook niet te beschrijven hoe het is om daar te lopen, mensen roepen je van alle kanten. "obruni" is blanke en "obibini" is neger. Mensen hier zien dat dus ook totaal niet als discriminatie! Ook was er een meisje, van een jaar of anderhalf schatte ik haar. Ze kwam naar me toe, dus ik ging bij haar zitten op mijn hurken en ze legde haar iniminiehandje in mijn hand. Vervolgens stond ze te kijken hoe het nou kon dat mijn huid wit was, zo schattig!!

Later zijn we naar het memorialparc geweest van de eerste minister ofzo, het was totaal niet interessant en ik vind ook dat ze er veel te veel geld en aandacht aan besteden en zeker als je kijkt naar hoe ze het wel kunnen besteden!

We zijn dan ook langs de sloppenwijken gereden en het is zo'n naar gevoel om dat te zien. Wij klaagden over honger, het was ongeveer half twee en we hadden niet gegeten sinds half 8, maar toch. Klagen wij over honger en dan zie je een magere vrouw lopen van heb ik jou daar! Dat steekt zo erg! Ook zagen we het huis van de president, waar hij alleen zit als hij zin heeft. Daar konden honderd van die arme gezinnen in! Zo vreemd!

We zijn ook naar "trashy bags" geweest, dat is de manier van plastic inzamelen hier in Ghana! Mensen brengen hun plastic naar bepaalde punten en krijgen daar geld voor. die mensen verkopen het aan trashy bags. Zij maken er van alles van! Ik heb bijvoorbeeld een laptoptas gekocht! Zooo gaaf!

Straks gaan we nog even douchen en de laatste spullen inpakken en dan duiken we ons bedje in, morgen moeten we er om half 6 uit om naar ons project te gaan!

Ook kwam er geweldig nieuws van huis: IK BEN OVER! JAJA, LEKKAH!

Hihi, tot snel weer mensen, de volgende keer kan best

  • 17 Juli 2012 - 21:13

    Joop:

    Hoi Es,

    Wat leuk dat je vandaag wat gedaan hebt voor Syto en AI. Al een Ghanees shotje gedronken? :)
    Fijn dat je over bent!

    Groetjes,
    Joop.

  • 17 Juli 2012 - 21:16

    Joop:

    PS. Vertel je morgen ook over hoe het in het weeshuis was? Ben erg benieuwd!

  • 17 Juli 2012 - 21:25

    Herma:

    groot nieuws!! lekker toch over!!
    Toch wel leuk hoor Es, om ook wat van het land te zien, maar ik snap ook, dat je denkt; laten we maar van start gaan.
    Ben erg benieuwd. Succes!!

  • 17 Juli 2012 - 21:52

    Oma En Opa Vedder:

    gefeliciteerd je wordt vast een hele goeie misschien wel de op volger van Bram Moskowichts.
    liefs oma en Opa .

  • 18 Juli 2012 - 03:54

    Henri Peels:

    Je had zeker meteen geen honger mee hé. Wel erg fijn dat je over bent gefeliciteerd en volgens mij hebben opa en oma gelijk. Jij bent ook niet bang en niet op je mondje gevallen dus je wordt een goeie advocaat. veel plezier verder ik ga zo weer naar mijn werk

  • 18 Juli 2012 - 07:48

    Maria Van De Groep:

    Hoi Esmee,

    Leuk verslag. Zo lief van dat kleine meisje!! Het contrast met het westen is daar wel heel duidelijk te zien en dan niet alleen de huidskleur. Ja ja we zijn verwend en dat beseffen we niet vaak genoeg!!! Gefeliciteerd dat je over bent! Veel plezier bij het gastgezin. Liefs van ons!

  • 18 Juli 2012 - 21:01

    Ome Henk:

    helemaal super Es en nu next year onbetwist natuurlijk :) Heb je er al lekkere ghanese moesiek geluisterd?

  • 24 Juli 2012 - 17:21

    Elly:

    Hoi erg leuk om te lezen hoe jullie het daar hebben ben trots op jullie xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2012

Thuis!

09 Augustus 2012

Laatste loodjes!

04 Augustus 2012

Rare gebruiken.

01 Augustus 2012

Wat een verhalen!

30 Juli 2012

Nederland op een Bounty eiland.
Esmée

Actief sinds 11 Juni 2012
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 8576

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: