Traantjes wegpinken - Reisverslag uit Accra, Ghana van Esmée Coterlet - WaarBenJij.nu Traantjes wegpinken - Reisverslag uit Accra, Ghana van Esmée Coterlet - WaarBenJij.nu

Traantjes wegpinken

Door: esmeevandecoterlet

Blijf op de hoogte en volg Esmée

14 Juli 2012 | Ghana, Accra

Zo, ik zit in Ghana! Na een lange vlucht en een rot afscheid!

We reden met zijn allen naar schiphol, Rick en ik samen bij zijn ouders achterin, om te genieten van de tijd die we nog samen hadden.
Veeeeel te snel kwam de douane dichterbij en hoe groot ik me ook wilde houden, het lukte me totaal niet toen ik voor Rick stond.

Na een paar dikke knuffels en zoenen was het tijd om te gaan. Op dat punt interesseerde het me niks meer, ik zou zo weer mee naar huis gaan. Achteraf ben ik blij dat ik heb doorgezet natuurlijk!

Na de douane hebben we even rustig gezeten, ik stond te rillen op m'n benen, en vervolgens zijn we op zoek gegaan naar onze gate. Na een half uur vertraging stegen we op en kregen we wat lekkers te eten en te drinken. Toen we in Marrokko aankwamen was het gelijk erg warm, het was even wachten op het volgende vliegtuig en zo konden we door naar Accra. Daar kwamen we om 05.00 Ghanese tijd, dat is 07.00 NL-tijd, aan maar voor we in het busje van Syto zaten was het 06.30 want alles, letterlijk alles ging sloom!

Syto ving ons super op, kregen een gesealde fles bronwater, en werden naar pink hostel gereden. Daar geslapen en een soort van gedouched. De douche was nogal primitief. Maar ach, TIA! This Is AFRIKA!

Wel moest ik een nieuwe simkaart hebben om hier te gebruiken. Wordt een taxi gebeld. Voor 10 cedi zou hij ons naar de plaats brengen waar we een kaartje konden kopen en zou hij daar op ons wachten en ons weer terugbrengen. Dat is omgerekend zo'n vier euro vijftig! Vervolgens regelde hij alles voor ons! Echt alles, dus besloten we hem twee cedi fooi te geven. Lucianne gaf hem het geld en werd gelijk een " beautiful person from the inside" genoemd!

We werden wel erg vaak aangestaard en je ziet ook wel erg veel armoede. Ik zag een man met ontzettend kromme benen. Die zijn gewoon ooit gebroken geweest en niet goed gegroeid, wat scheenbenen groeien niet vanzelf om een hoekje! Het contrast is wel erg groot. Al die oude auto's en dan ineens een mooie jeep. Of huisjes met golfplaten als daken en dan een halve villa!

Ik ben nu lekker via facebook aan het chatten met Rick en ik wil m'n moeders even bedanken voor het kaartje dat in m'n koffer zat met een mooie boodschap, thanks mam!

Foto's komen de volgende keer, zou niet weten hoe ik die op deze PC krijg! Tot de volgende keer!

Dikke kus aan allemaal!

  • 14 Juli 2012 - 11:52

    Rick:

    sunt schatje nog 4 zaterdagen ;(

  • 14 Juli 2012 - 12:08

    Maria Van De Groep:

    Hoi Esmee, gelukkig zijn jullie veilig aangekomen. Volgens mij gaan jullie een hele avontuurlijke tijd tegemoet. Het klinkt in ieder geval allemaal lekker primitief. Cultuurshock haha. Geniet van alle nieuwe indrukken, sterkte en ook heel veel plezier! Groetjes (ook aan Luuc) van ons allen. Dikke kruup xx Maria

  • 14 Juli 2012 - 13:29

    Esmee:

    Hoi Maria, ja, dit wordt een grandioos avondtuur waar we ook echt van gaan genieten! Het is inderdaad primitief, maar dit is nog lang niet alles! Over een paar dagen gaan we naar het gastgezin, ben erg benieuwd hoe het daar gaat!
    Je krijgt de goetjes terug van luuc, zij heeft ook een blog he! luciannegranneman.waarbenjij.nu.

    Sterkte met herstellen nog van je hernia, hopelijk ben je een stuk opgeknapt tegen de tijd dat we terug zijn!

    Kruup terug! xxx

  • 14 Juli 2012 - 14:37

    Ome Henk:

    Top, succes, ik krijg trek om ook over te komen vliegen...

  • 14 Juli 2012 - 15:46

    Esmee:

    Lijkt me lachen oom!
    Maar, ik ben ook wel trots op mij en luuc dat we dit helemaal zelf doen! We zijn net op de markt geweest, super gaaf, zal er zo wel wat over opzetten!

    xx

  • 14 Juli 2012 - 15:51

    Joop:

    Hoi Es,
    En, de kids in het weeshuis al gezien?
    Goed dat je het leuk hebt.
    x

  • 15 Juli 2012 - 18:28

    Papa :

    he meid,als ik het zo lees,heb je het wel naar je zin.gelukkig!! veel plezier daar doei...

  • 17 Juli 2012 - 18:00

    Janny V/d Coterlet.:

    Hoi Esmee,
    Geweldig toch ,ik reis gewoon mee !!
    Dag ,lieverd. Oma

  • 17 Juli 2012 - 20:35

    Esmée Van De Coterlet:

    Hey mensjes,

    Zoals ik zei, het is hier top! Ik ga morgen naar het weeshuis!

    xxx

  • 17 Juli 2012 - 20:35

    Esmée Van De Coterlet:

    Hey mensjes,

    Zoals ik zei, het is hier top! Ik ga morgen naar het weeshuis!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2012

Thuis!

09 Augustus 2012

Laatste loodjes!

04 Augustus 2012

Rare gebruiken.

01 Augustus 2012

Wat een verhalen!

30 Juli 2012

Nederland op een Bounty eiland.
Esmée

Actief sinds 11 Juni 2012
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 8576

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: