Kind vergeten? - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Esmée Coterlet - WaarBenJij.nu Kind vergeten? - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Esmée Coterlet - WaarBenJij.nu

Kind vergeten?

Blijf op de hoogte en volg Esmée

26 Juli 2012 | Ghana, Kumasi

Sjongejonge, in Nederland ben ik dus echt niet gek op pannekoeken en kan ik er maar eentje op. Hier dus ook... Ben alleen nog nooit zo blij geworden van een pannekoek met poedersuiker oftewel pannehkoekah mit poedahsuikah zoals ze dat noemen. HEERLIJK!

Toen we uitgegeten waren hoorden we ineens gehuil en gestommel. Daar werd een kind wakker dat nog steeds niet was opgehaald! De school is om 14.00 uur afgelopen en het kindje lag ergens achter te slapen! Het was inmiddels 19.00 uur, ga me niet vertellen dat je het dan vergeten bent! Meisje kreeg gelijk te eten van host-ouders en ze wilden haar eerst alleen naar huis laten gaan. Misschien is dat iets typisch Ghanees ofzo, maar ik ga een kind van een jaar of drie, misschien vier, echt niet in het donker naar huis laten lopen! Host pa ook mee, z'n dochtertje van vier, die overigens ontzettend slim is, had haar een keer bij haar huis gezien, dus zij wees ons de weg! Toen we aankwamen was het excuus dat moeder aan het reizen was, dochter moest haar eigenlijk halen maar die was werken, dus vroeg ze het aan de zoon, die werd weggeroepen door z'n pa. Ga zo maar door. Luuc en ik waren woest, maar host-pa bleef er aardig rustig onder. Waarom? Sommigen blijven er zelfs slapen omdat ze zich verstoppen en het dan te laat is om ze nog thuis te brengen. Achtelijke debielen!

Vanochtend wel een leuk uitje; we gingen naar de dierentuin! Ook de gehandicapte kindjes mochten dus mee! Ik had er twee mee, ik denk dat zij weinig van de dierentuin hebben meegemaakt maar des te meer hebben genoten van het buiten zijn, want dat maken ze vrijwel nooit mee. 's ochtends zouden de trotro's er rond 8 uur zijn. Maar het is Afrika, dus ze waren er rond half 10 dacht ik zo. Ach, de lol zat er goed in. We hebben een jongen, Paul, die blind is en een erg mismaakt gezicht heeft, ging uit z'n dak in de auto, ge-wel-dig!Hij vond de trillingen en de geluiden zo gaaf, heerlijk om dat te zien! Jammer genoeg was de jongen die hem in de zoo aan de hand had vergeten dat hij blind was en bam, daar ging hij tegen een paal op.Niet leuk om zo'n jongen dan zo overstuur te doen. Gelukkig was hij makkelijk te troosten, dus even tegen je aan houden en oke weer, maar wat voelden we ons schuldig!

Verder hebben ze zich allemaal prima gedragen en was het een leuk uitje, maar ik denk dat ik me binnekort niet meer ik kan houden tegenover de huis"moeders" in het weeshuis. Ze verdienen de titel moeder dus totaal niet he. Kwame, een gehandicapt jongetje zit te krijsen omdat hij al een half uur op de pot zit en er niet wordt afgehaald. Mogen wij hem eraf halen nee hoor. En dan gaan ze naar hem toe, YES denk je dan, ze gaat wat doen. Nee, ze schreeuwt dat ie stil moet zijn. Vanmiddag werd een gehadicapt meisje haast uit elkaar getrokken en het is te erg om op te noemen!
Ze doen ook niet aardig of ze negeren je gewoon, dus je moet echt zelf je tijd vermaken. Maar dat doen we ook, ik wil alleen even vragen om een stroomhalsband, of misschien een stuk of 20. Kan ik ze elke keer teasen als ze niet normaal doen, na een dag gaan ze zich gewoon gedragen hoor!
Aah, wat ben ik weer lief, ik moest even gal spuwen over die -ik mag dat niet zeggen dus ik doe het niet- omdat ze zo gemeen zijn tegen kinderen.

Nu zijn we lekker op internet aan het uitzoeken wat we dit weekend gaan doen, we zagen ergens een palmboomstrand! Jeej!

Ik kan nog steeds geen foto's uploaden, maar die zien jullie over zo'n twee weken wel op facebook of iets dergelijks!

Dikke kus maar weer!

  • 26 Juli 2012 - 20:52

    Mama:

    Hééél erg sneu voor Paul hoor! dat van die paal. Ik weet hoe zeer dat doet, ben ook eens blind tegen een paal aangeknald, weet je nog?? xx mama

  • 28 Juli 2012 - 00:22

    Ome Henk:

    Es, hou je taai hoor, we zijn allemaal wel eens tegen een paal aangeknald

  • 29 Juli 2012 - 07:47

    Elly:

    Hoi Esmee leuk je verslagen weer te lezen,wat een geduld moeten jullie opbrengen soms!!! Snap best dat je wil helpen ,e,d ,en wat erg als je zomaar vergeten wordt ,gelukkig is het goed gekomen.
    Ga lekker genieten van een paar dagen strand:) en volg je weer hoor !!!Lieve groet uit bunschoten !!!

  • 29 Juli 2012 - 14:12

    Oma V/d Coterlet:

    Hallo Esmee,wat erg voor die kinderen ,om vergeten te worden .Host-pa heeft dit vaker mee gemaak denk ik ,dus wat moet hij?. En even over de huis moeders,misschien zijn ze moe ,of hebben toestanden thuis je weet maar nooit!!
    Ik ben blij dat jjij anders bent,ik hou van jou ,oma


  • 29 Juli 2012 - 18:24

    Joop:

    Heey Es!

    Ome Marcel en zijn kanuiten willen ook iemand verzuipen die de trekkertrek wil verpesten, misschien heeft hij nog tips? :P Sunt hoor, Paultje.. Ik schenk hem mijn bril. xxxxpaulfonds. PALMBEACH?! ME TOOOOO. :(

  • 29 Juli 2012 - 21:43

    0ma Vedder:

    Esmee je kunt je toch niet voorstellen wat daar allemaal gebeurt.in
    ik wens veel liefde en geduld liefs oma en opa vedder.


  • 30 Juli 2012 - 07:35

    Tante Wilma:

    Hey Esmee,

    Leuk om zo je verslag te lezen, de dagen vliegen om dus vandaag was ik vroeg wakker en dacht laat ik Esmee eens gaan volgen.( je komt alweer bijna thuis, maar ik kan zeggen dat ik het gelezen heb.)
    Ik wens je veel succes deze week als je afscheid gaat nemen van die kindjes, ik vond het vorig jaar wel moeilijk met die poolse meiden, dus je zult wel een traantje laten.

    Groetjes van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Kumasi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2012

Thuis!

09 Augustus 2012

Laatste loodjes!

04 Augustus 2012

Rare gebruiken.

01 Augustus 2012

Wat een verhalen!

30 Juli 2012

Nederland op een Bounty eiland.
Esmée

Actief sinds 11 Juni 2012
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 8575

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: