Nog twee dagen!!! - Reisverslag uit Bunschoten-Spakenburg, Nederland van Esmée Coterlet - WaarBenJij.nu Nog twee dagen!!! - Reisverslag uit Bunschoten-Spakenburg, Nederland van Esmée Coterlet - WaarBenJij.nu

Nog twee dagen!!!

Door: esmeevandecoterlet

Blijf op de hoogte en volg Esmée

11 Juli 2012 | Nederland, Bunschoten-Spakenburg

Zo, al het geregel is voorbij. Vanmiddag ga ik nog de laatste spulletjes halen en dan is het alleen nog maar een kwestie van inpakken en afscheid nemen.

We gaan in elk geval niet met lege handen op weg; we hebben kleding gesponsord gekregen en we hebben geld in gezameld om in Ghana te kijken waar dat geld nodig is.

Ik vlieg vrijdagavond om 20.50 uur naar Casablanca, Marokko. Daar hebben we een tussenstop van twee uurtjes en om 00.35 vertrekken we naar Accra, Ghana. Daar komen we om 05.00 uur lokale tijd aan. We kunnen dus mooi een paar uurtjes slapen.

We worden opgehaald door mensen van het SYTO, de partnerorganisatie, en deze brengen ons naar het Pink Hostel waar we een dagje zullen verblijven. Dan kunnen we rustig bijkomen van de reis, zondag start de introductie. De introductie duurt zo'n twee à drie dagen, dan gaan we naar ons project in Kumasi.

We verblijven in een gast gezin, dat gezin bestaat uit vader, moeder en twee dochters van achttien en negentien jaar, dat sluit wel erg leuk aan bij de leeftijd van mij en Lucianne.

Ons project is Kumasi Childrens Home, voor weeskindjes van nul tot en met zeven jaar. We zullen ze helpen met school, hygiëne en we proberen ze zo veel mogelijk te vermaken!

Ik weet nog niet hoe vaak ik een nieuw blog ga schrijven als ik in Ghana ben. De zaterdag van de aankomst zullen we vast wel een internetcafé opzoeken, maar ik weet niet of het me elke dag gaat lukken om wat te vertellen over m'n dag.

Tot snel allemaal!